Aanbieders

Klantenservice uitbesteden webshop


Het uitbesteden van uw klantenservice kan u een hoop tijd en kosten besparen. Uw klantenservice uitbesteden is een vertrouwenskwestie, u geeft een gedeelte van uw communicatie uit handen en u wilt kwaliteit blijven leveren. Uw klantenservice uitbesteden kan vaak in de breedste zin van het woord, denk hierbij aan: telefoon, e-mail, chat, webcare, post, social media en sms. De uitbesteding gaat meestal gepaard met een samenwerkingsplan, zo wordt er van uw bedrijf verwacht dat u kennis deelt met de medewerkers van callcenters. Zodat uw gewenste boodschap wordt gecommuniceerd.

Klantenservice uitbesteden kan op twee manieren: dit kunnen consumenten zijn die voor informatie uw bedrijf bellen, maar ook uw bedrijf dat contact opneemt met (potentiële) klanten. Wanneer u de klantenservice gaat uitbesteden worden deze taken opgepakt door gespecialiseerde callcenters.
Uw klantenservice uitbesteden heeft naast dat grotendeels van uw zorgen omtrent communicatie met consumenten uit handen wordt genomen ook een ander bijkomend voordeel, namelijk: uw telefoonnummer. U kunt ervoor kiezen om professionaliteit uit te stralen door gebruik te maken van 0800- en 0900-nummers. Maar u kunt er ook voor kiezen om aparte telefoonnummers te nemen voor verschillende onderwerpen of juist te kiezen voor één telefoonnummer met een keuzemenu.

Daarnaast verwacht de klant dat er mensen met kennis aan de andere zijde van de lijn zitten. Bedrijven waaraan u uw klantenservice gaat uitbesteden maakt per campagne een selectie van geschikte callcenters. Daarnaast wordt de aansturing van het gekozen callcenter verzorgt en worden er steekproefsgewijs controles op de callcenters uitgevoerd. De gesprekken zijn naderhand terug te luisteren om na te gaan of de kwaliteit van de gesprekken voldoende zijn geweest en waar de verbeterpunten liggen.