Aanbieders

Inzetten van SEO tools


SEO tools kunnen zeer uiteenlopende aspecten van uw shop analyseren. Zo kunt u bijvoorbeeld de rankings van uw shop bekijken met de rank tracker van Moz. Dit houdt in dat u kunt analyseren op welke positie uw webshop getoond wordt in de resultaten van Google by het intypen van een bepaald zoekwoord. Met de Google zoekwoordplanner kunt u een beter inzicht krijgen in populaire zoekwoorden in Google. U kunt hiermee dus bekijken hoe vaak per maand op bijvoorbeeld het woord ‘e-commercegids’ wordt gezocht. Met SEMrush kunt u de activiteiten van de concurrent beter in kaart brengen, om aan de hand hiervan bijvoorbeeld uw eigen strategie te bepalen.

U ziet het al, er is een hoop mogelijk met bovenstaande SEO tools. En dat is dit nog maar het topje van de ijsberg. Hier zijn de meest relevante aanbieders voor u opgesomd. Deze SEO tools kunnen veel voor uw webshop betekenen. Enige kennis van de mogelijkheden van deze tools en het gebruik ervan is daarom een vereiste voor het runnen van een goedlopende webshop.

Andere e-commerce aanbieders


Zoals u hierboven al heeft kunnen lezen, bieden de SEO tools met name inzicht in één of meerdere specifieke aspecten van uw webshop. Het is daarom ook goed om ook gebruik te maken van meer algemene tools, zoals bijvoorbeeld webanalytics en A/B testing. Daarnaast hangt de effectiviteit van deze online marketing tools natuurlijk ook nauw samen met hoe de andere aspecten van uw e-commerce marketing zijn ingericht en worden uitgevoerd. In deze E-commercegids vindt u dan alles wat u nodig heeft om uw e-commerce marketing optimaal uit te kunnen uitvoeren.